Nyt design og styresystem lægger fundamentet for større vækstpotentiale
Gå til hjemmeside
(Identificér udfordringen)
Forestil dig dette: Doublés, en nyopstartet tøjvirksomhed, der allerede havde taget de sociale medier med storm og opnået flere tusinde ordrer om måneden. Men selv med et brand, der vækkede opsigt, haltede deres webshop bagefter.
I opstartsfasen var deres hjemmeside baseret på en standard Shopify-skabelon, der bar præg af manglende sammenhæng. Undersiderne var inkonsistente i både tone og design. Designet fremstod generisk og anonymt – en udfordring, der gjorde det svært for Doublés at skille sig ud fra de mange små virksomheder, som brugte skabelonen.
Deres size charts manglede en funktion til størrelsesanbefalinger, som kunne hjælpe brugerne med at vælge den rette størrelse baseret på højde, vægt og alder.
Doublés havde brug for en løsning, der kunne forvandle deres brand fra "standard" til noget helt unikt – en webshop, der ikke kun afspejlede deres brand, men også leverede en professionel og brugervenlig oplevelse.
“Kan klart anbefale Mads. Han er super dygtig, og har hjulpet teamet hos Doublés ekstremt meget. Kun varme anbefalinger herfra.”
(Løsningen på udfordringen)
For at løse Doublés’ udfordringer startede vi med en grundig dialog for at forstå deres ønsker og præferencer. Herefter designede vi deres nye hjemmeside helt fra bunden med fokus på at skabe en sammenhængende og professionel oplevelse. Vi præsenterede flere designudkast, så de kunne vælge en løsning, der passede perfekt til deres brandidentitet.
En vigtig funktion var udviklingen af en størrelsesanbefaler, der guider kunderne til den rette størrelse baseret på højde, vægt og alder.
Vi gjorde hjemmesiden brugervenlig for Doublés’ team ved at integrere en løsning, hvor de nemt kan opdatere produkter, priser, rabatter, gavekort og kollektioner. Alt dette blev integreret med Shopify for at sikre fuld udnyttelse af deres lagersystemer og analyseværktøjer, hvilket også inkluderede opsætning af retargeting-flows for at reducere tabte salg fra forladte kurve.
For at støtte deres kampagner leverede vi desuden en særlig Black Week/Black Friday-version af hjemmesiden, komplet med iøjnefaldende bannere, der fremhævede tilbud og skabte øget opmærksomhed.
Resultatet var en hjemmeside, der ikke kun matchede Doublés’ skaleringsbehov, men også løftede deres brand til et nyt professionelt niveau.
(Generel effektivitet)
43% stigning - 40.100 til 57.300
33% stigning i salg i alt
38% stigning i antal ordrer
Kaiserlej farveskema som base for designet
#000
#fff